בהזמנה מעל 400 ₪ - משלוח חינם! | קו משלוחים חדרה - גדרה - מרכז

שמן זית – יש איכות במהירות

מהעץ אל בית בד בשעה אחת

ישראל שופעת בכרמי זיתים איכותיים. הזית, אחד משבעת המינים שארצינו התברכה בהם אוהב את מזג האוויר בישראל. אפילו אצלינו, במדבר, גדלו הזיתים אלפי שנים.

אנחנו בכרמא שמחים להוביל מהפכה של איכות לא רק באופן גידול הזיתים השופע באהבה ובמסירות – אלא גם בטכנולוגיה האקולוגית למיצוי שמן זית איכותי.
בחרנו להקים את בית הבד של כרמא בינות לכרמי הזיתים, לאפשר לזיתים תהליך הוליסטי, איכותי וקצר. תהליך עצירת השמן מתחיל בתוך שעה אחת בלבד מרגע המסיק. כניסת הזיתים למכונה היא הקרובה והמהירה ביותר שיש בזכות מרחק של 5 דקות נסיעה מעצי הזית שבכרם אל בית הבד עצמו.
הזמן הקצר שעובר מרגע המסיק ועד להפקת שמן הזית משפיע ישירות על האיכות השמן ועל רמת החומציות. 

לא מתערבבים כמו שמן ומים?
אצלינו בבית הבד של כרמא לא משתמשים במים. בשום שלב משלבי עצירת השמן. בבית הבד שלנו בכרמא מערך טכנולוגי אקולוגי דו פאזי -ובו אנחנו משתמים בטכניקות המתקדמות ביותר למיצוי שמן זית מעולה. הבאנו אל המדבר הישראלי מאיטליה מערכת מתקדמת מתוצרת OLIOMIO שבזכותה אין צורך להשתמש במים בכל תהליך עצירת השמן, לא בשלב העיסה ולא בשלבים אחרים. 

איך זה עובד?
השימוש בטכנולוגיה זו ידוע גם בשמו "מיצוי בשתי פאזות" – כתיתה וערבוב העיסה ולאחר מכן הפרדה צנטריפוגאלית של השמן.

שמן זית איכותי – איך עושים את זה ?
שימוש בטכנולוגיה מתקדמת זו, מעניק לשמן הזית האיכותי של כרמא את מלוא הניחוח והטעמים של עצי הזית. טכנולוגיה זו משמרת את הערך התזונתי של השמן ואת תכולתם של נוגדי חימצון טבעיים הקיימים בשמן, וההופכים אותו לשמן כתית מעולה בריא במיוחד בעל רמת חומציות נמוכה.

בשלב ראשון 'מהפך הזיתים', מכשיר גדול מרוקן את הדולבים – המיכלים הגדולים שבהם נאספים הזיתים שנמסקו- אל תוך ה'אמבטיה' של המכונה. מפוח גדול מפריד בין הזיתים ובין הפסולת הטבעית– עלים, אדמה, ענפים…  הזיתים מטפסים במסוע חשמלי ונשטפים כדי להגיע אל השלבים הבאים נקיים לגמרי.

השלב הבא בתהליך הוא גריסה וערבול שבו הופכים הזיתים לתערובת משחתית וסמיכה שתהפוך בהמשך , לאחר שלב הערבול לשמן זית איכותי. תפקידו ומשך הזמן של שלב הערבול תלויים בזן הספציפי של פרי הזית, בכמות המים ובאחוזי השמן שבפרי. המערכת המתקדמת שלנו בכרמא מקפידה שלא לערבל בטמפרטורה גבוה מ 30 מעלות. כך אנחנו מבטיחים על שמן זית איכותי עם ערכים בריאותיים וטעמים ארומתיים. את התערובת המעורבלת יש להפריד בין חלקי הפרי, המים והשמן.  הפרדת השמן נעשית ע"י סיבוב מהיר של הרסק. השמן יוצא למיכל נפרד והגפת (פסולת של הזיתים לאחר הוצאת השמן) יוצאת בעזרת צינור מחוץ לבית הבד. בנוסף לסינון הבסיסי, אנו משתמשים במסנן מיוחד לסינון השמן על מנת לסלק חלקיקי פרי מן השמן, ולמנוע היווצרות משקעים הפוגעים באיכות השמן.

לאחר הסינון השמן מאוחסן במיכלי נירוסטה אטומים לאוויר ולאור, ובמקום קריר ומוצל למניעת התחמצנות השמן. את תהליך השמירה הזה כל משק בית יכול להמשיך גם במטבח המשפחתי שלו תוך הקפדה על שימוש במשך זמן  ואחסון נכונים. 

Facebook
WhatsApp
Telegram
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *